Szukaj
W momencie kiedy decydujemy się na sprzedaż nieruchomości zawsze powstaje dylemat - czy warto skorzystać z usług biura nieruchomości, czy lepiej jednak samemu osobiście próbować je sprzedać. Z obserwacji poczynionych na rynku wynika, iż ponad 80 % nieruchomości zmienia właściciela przy pomocy pośrednika. Dlaczego tak się dzieje?
Przede wszystkim biuro nieruchomości ma wiele możliwości promocji sprzedawanych mieszkań. Prawie wszystkie agencje prowadzą intensywną reklamę w internecie poprzez swoje strony www, jak również korzystają ze stron ogłoszeniowych, licytacjach na aukcjach itp. Takie kampanie nie są wcale tanie. Wypozycjonowanie strony agencji, wykupowanie AdWords to naprawdę duże pieniądze. Dla przykładu: reklama i bieżące utrzymanie ogłoszeń w wiodącym portalu ogłoszeń o nieruchomościach to koszt nawet 2 tys. zł od jednej nieruchomości. Jeżeli sami sprzedawalibyśmy mieszkanie, to kwota jest dość duża, a wcale nie mamy pewności, że się powiedzie sprzedaż poprzez ten portal. Innym atutem biur nieruchomości jest fakt, iż posiadają one swoją bazę klientów, którzy często zgłaszają jakiego mieszkania potrzebują. Może się zdążyć, iż podejmując współpracę z agencją nieruchomości mają oni już potencjalnego klienta na nasze mieszkanie. Innym czynnikiem, chyba nawet najważniejszym który skłania do wybrania biura nieruchomości jako naszego pośrednika jest to, iż biura pośrednictwa są przygotowane merytorycznie i praktycznie do sprzedaży mieszkań lub innych nieruchomości. Chodzi tu o kwestie np. zrobienia zdjęć mieszkania, wizualizację dla potencjalnego kupca, opis na który zwracają uwagę zainteresowani, a także znają ceny nieruchomości i podpowiedzą nam za ile może realnie sprzedać nasze mieszkanie.